جیک جیک های بین الطلوعین اول

اولین سحریه که خیلی خودجوش تصمیم گرفتم بین الطلوعین رو بیدار بمونم و خب هنوز انگیزه و آمادگی کافی برای اینکه بشینم از اول تا آخرش قرآن و دعا بخونم رو ندارم. فلذا اومدم اینجا یکم بنویسم . فعلا برنامه م صرفا بیدار موندنه. عادت کردن به بیدار موندن و سحر خیزی.

چند سال پیش هم که هنوز دانش آموز راهنمایی بودم و کل ماه رمضون تو تابستون بود همین کار رو کردم خیلی راضی بودم. اون سال یه پازل ۵۰۰ قطعه داشتم که بعد از نماز صبح مشغول درست کردنش میشدم بعدم یه مجموعه کتاب خیلی جذاب به نام نارنیا داشتم که وقتی دست میگرفتم نمیتونستم زمینش بذارم .. تا ساعت هشت و نه صبح بیدار بودم بعد میخوابیدم تا اذان ظهر و احساس میکنم در طول روز خیلی عملکردم بهتر بود تا ماه رمضون هایی که بعد سحر میخوابیدم.

دیروز صبح که از خواب بیدار شدم حس کردم حالم خوب نیست، تا عصر هنوز احساس میکردم سحری که خوردم هضم نشده و هنوز حالم بده و کلا روز پر برکتی نبود. گفتم شاید مشکل از سبک خوابیدنمه و احتمالا هم همینه.

راستی شما ماه رمضونتون رو چطور میگذرونید؟

من امسال تصمیم گرفتم قرآنم رو سوره محور بخونم ، نه جزء محور. یعنی لیست سوره ها رو برا خودم نوشتم و هر بار یکیشو انتخاب میکنم و میخونم ، بعد نکات اصلی سوره رو به صورت تیتر وار گوشه قرآنم می‌نویسم. بعد هم تو کانال های مدرسه قرآن چرخ میزنم و اگه مطلبی در موردش بود میشنوم. خیلی از این روش راضیم فعلا!

گفتم شنیدن! یکی از برنامه های امسال ماه رمضونم "شنیدن" ه.. با خودم قرار گذاشتم هر روز حداقل یه سخنرانی یا یه صحبت عالمانه کوتاه بشنوم. فعلا چیزی که دارم گوش میکنم صوت های " زره هزار گره" آقای چیت چیان از اساتید مدرسه قرآنه که درباره دعای جوشن کبیر صحبت میکنه و من از این تفسیر به وجد میام و بند بند وجودم از شنیدن این نگاه قشنگ به این دعا میخواد پرواز کنه. یکم  که مباحث جلوتر رفت یا درباره ش مینویسم، یا صوت هاش رو برای شما هم میذارم که زکات دانایی م باشه.

دیگه اینکه .. شبا سعی میکنم یه چرخی در بوستان دعای افتتاح و ابوحمزه بزنم و خب هنوز ابوحمزه رو کامل نخوندم ولی همون قدر کمی که خوندم هم انقدر لذت بخش بوده که هنوز اثر مثبتش در وجودم مونده.

زبان آموزی رو هم نوشتم تو برنامه م و فعلا در حد اینه که هر شب یکی دو تا داستان از همون کتاب داستان معروف که سه تا سطح داره میخونم که فعلا سطح بکم و خیلی راحته قصه هاش. هنوز برنامه بهتری ندارم و اگه دارید پیشنهاد بدین لطفا!

برنامه درسامم نوشتم که بخونم! فعلا یکمی از آسیب اجتماعی خوندم فقط :/

یه لیست کتاب هم جلوی چشمم گذاشتم که فعلا دوتاش رو خوندم.

بعد از ازدواج وقتم به طرز عجیبی زیاد شده! کلا هر کاری میکنم میبینم هنوز وقت دارم. باز وقت دارم. باز کلی وقت دارم. کلا همه چی کش میاد! کلاسا کش میاد. روزا کش میاد . شبا کش میاد. البته این فقط برا وقتیه که حاج آقا نیستن مگر نه اگه باشن نه تنها زمان کش نمیاد بلکه انگار گرگ دنبالش کرده . میدوه.

برم ببینم چقدر مونده تا طلوع تا ببینم چقدر دیگه میتونم حرف بزنم :دی

خب هنوز ۳۷ دقیقه مونده ولی دیگه میخوام برم یکم وویس گوش بدم ببینم چی رزق و روزیمه .‌

راستی مدرسه هم داره تموم میشه و هفته آخره! :( راستش خسته شدم ولی از همین حالا دلتنگم. این اواخر که مجبور بودیم تند تند درس بدیم خیلی کلاسا بی هیجان گذشت و خب بعدش دیگه درسی نداشتیم و بچه ها هم خسته بودن. به هر حال کلی تجربه برا سال دیگه به دست آوردم و دارم فکر میکنم هم خوشبحال شاگردای سال دیگه م که معلمشون تجربه درس دادن این کتابارو داره هم از یه طرفی نه خوشبحالشون چون حس میکنم ذوق و خلاقیتی که تو تدریس اول پیاده میکردم ممکنه تکرار نشه.

حالا یه بین الطلوعین دیگه از تجربیات امسالم و چیزایی که باید سال دیگه رعایت کنم مینویسم.


شمام اگه واقعا حال داشتید و نشستید اینارو خوندید ضمن عرض خدا قوت شما هم تجربه هاتون رو بنویسید .. درباره بیداری، کتابا، زبان، پازل، سخنرانی، خواب، تغذیه، شنیدن و کلا هر چی :)


صبحتون بخیر باشه 


نماز و روزه ها قبول
منم یه بار این راهو امتحان کردم
اما هیچی به اندازه تنظیم زمان خواب زندگی آدم رو روی روال نمیاره

قبول حق باشه. ممنونم.


حقیقتا

از لحاظ سخنرانی من تنها مسیر آقای پناهیان رو در دست دارم...
از لحاظ خواب هم بزار نگم😶 دیروز یه ساعت و نیم خوابیدم و الان به طرز فجیعی خوابم نمیبره درحالی ک نیازمند خوابم😑
از لحاظ کتابوی هم بگم من عاشق ماهی روی درخت شدم... با اینکه خیلی وقت پیش خوندم ولی الان دلم خواست اونو بگم😌
از لحاظ مغزوی هم "شهر بر روی سر من عربی میرقصد" ☹...

ماهی روی درخت عالیه :)


بش بگو نرقصه ماه رمضونی حالا!
بشینه عربی دعا بخونه!

سلام این ویس زره هزار گره رو از کجا میتونم پیدا کنم؟؟؟

سلام


ببخشید دیر جواب میدم، من ازین کانال میشنیدم

https://ble.ir/joshankbir

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لا اله الّا انت
سبحانک
انّی کنت من الظالمین
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان