ماجراهای من و درسام؛ این قسمت: اندیشه ۱

وسط درس خوندن دو تا حدیثِ خوب پیدا کردم از امیرالمومنین (ع) که تصمیم گرفتم ثبتش کنم:


_ کسی که خود را نمیشناسد ، چگونه غیر خود را تواند شناخت؟


_ کسی که خود را بشناسد، دیگری را بهتر می‌شناسد و کسی که به خود جاهل است، به دیگران جاهل تر است!


ربطش به روانشناسی این میشه که : هوش درون فردی لازمه و مقدمه ی هوش میان فردیه! و کسی که خودش رو نشناسه نمیتونه غیر از خودش رو بشناسه! پس بدانید و آگاه باشین آدم هایِ "انسان شناس" قبل از همه چیز "خودشناس" هستن!

فاضل نظری در ادامه افزود: خودشناسی قدمِ اولِ عاشق شدن است ..


پ.ن: با ما از درس خواندن خود لذت ببرید :)

چه روایت های خوبی بودن
ممنون

خواهش میکنم.


با تشکر از امیرالمومنین (ع)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لا اله الّا انت
سبحانک
انّی کنت من الظالمین
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان