آشِخونه چیست و چرا؟ :)

بچه بودیم، دوم_ سوم ابتدایی، خونه همکلاسیمون ته کوچمون بود، بعد از ظهرها میرفتم دم در خونشون بازی میکردیم، لی لی و بالا بلندی و اینا!

بعد اونا تو خونه شون همیشه بساط موسیقی و آهنگ و اینا برقرار بود، مادرش هم اصرار داشت وقتی بازی میکنید تو کوچه، در خونه رو باز بذارید که بتونیم ببینیمتون.. 

ما بازی میکردیم، صدای آهنگ میومد! 

یکی از آهنگا این بود : برو دیگه نگام نکن / عاشقونه صدام نکن!

بعد من نمیدونم چرا اینو اینطوری میشنیدم: برو دیگه نگام نکن / آشِ خونه صدام نکن!

و تا سال های سال فکر میکردم چرا یکی باید یکی دیگه رو " آشِ خونه" صدا کنه؟ فکر میکردم مثلا منظورش اینه که من کلفت و آشپزِ خونه ی تو نیستم! :))) خلاصه تحلیل هایِ عجیبی داشتم!

تا دبیرستان یبار خیلی اتفاقی بچه ها یاد این آهنگ افتاده بودن، یکیشون به مسخره بازی داشت میخوند: برو دیگه نگام نکن/ عاشقونه صدام نکن .. 

من خیلی با اطمینان گفتم : بابا عاشقونه چیه؟ آشِ خونه..

بعد یه لحظه خودم عمیقا به فکر فرو رفتم و فهمیدم چه فاجعه ای اتفاق افتاده! فهمیدم یک عمر در جهالت بودم! هیچی دیگه.. خیلی بهم خندیدن...

خلاصه اینکه ذهنِ خیلی پاکی داشتم بچگیام.. نمیدونستم عاشقونه چیه.. الانم نمیدونم عاشقونه چیه.. اما آشِخونه چیز بامزه ایه به نظرم :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لا اله الّا انت
سبحانک
انّی کنت من الظالمین
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان