تا باشه از این فرقا!

اول چراغارو خاموش کنید من یه روضه بخونم ...

آقا من چهارشنبه ها خیلی غریبم تو مدرسه! چون بچه ها تا رنگ سوم علوم دارن و ریاضی ! و من نه حرف مشترکی دارم با این دبیران بزرگوار، نه ارزش هامون مشترکه، نه شخصیت هامون بهم میخوره.. هیچی دیگه.. زنگ تقریحا میشینن هی از عقب بودن درسشون و ضعیف بودن چنتا از بچه ها میگن و هی دوتایی غصه میخورن و خودشونو پیر میکنن ! منم پوکر فیس نگاهشون میکنم! بعد یدفه میگن خانوم میم ! فلانی سر کلاس شمام ضعیفه؟ میگم نه :)) میگن بله البته ادبیات و نگارش فرق داره :/ خودتون فرق دارید :// البته از اینکه باتون فرق دارم خوشحالم خب!

ولی زنگ چهارم.. خانوم تفکر و سبک زندگی که میان.. جان در تنِ مشتاقان از شوق به رقص آید! انقدر حرف و دنیای مشترک داریم و نظراتمون مشابهه که هی حرف میزنیم هم دیگه رو تایید میکنیم :))) امروز که فهمیدم ایشونم عاشق کتاب نوجوانن حتی از روز اول فهمیدم از طرفداران نشر اطراف هستن هم بیشتر ذوق مرگ شدم :)

واقعا ارزش های مشترک چقدر مهمه.. چقدر مهمه.. چقدر مهمه! و اینکه چهارشنبه ای نیست که از سویدای دلم خدا رو به خاطر اینکه از رشته تجربی نجاتم داد و به آغوش گرم علوم انسانی پیوندم زد شکر نکنم! خدایا.. حتی اگه این تنها لطفی بود که در زندگی در حقم روا داشتی، بازم ازت خیلی ممنونم.. خیلی!

دو.

خب میتونین چراغا رو روشن کنید.. قبول باشه!

من امروز ۱۵ تا غایب داشتم :/ واقعا که :( چرا نیومدین؟ روا نیست من این همه منتظر چارشمبه باشم و شما نیاید! مخصوصا اون نامردا که دلایلِ حیاتن! :( 

یه سوال: معلما چطور تابستون زنده میمونن؟ :/ من واقعا از چهارشنبه تا یکشمبه به شدت از دلتنگی و دوری از مدرسه کلافه میشم :| به نظرم عید باید یه جهادی ای چیزی برم که دلم نترکه.. 


سه.

درس کلمات! کلاس نهم..

بچه ها دو تا کاغذ بردارین.. رو یکیش کلمات منفی بنویسید! رو یکیش کلمات و عبارات مثبت! حالا مثبتارو بریزید تو این طرف زرده، منفیارو تو این ظرف آبیه! حالا کی دو تا نارنگی داره؟

یکی از بچه ها دو تا نارنگی بزرگ لاکچری و مجلسی از کیفش در آورد! گفتم ببین دیگه بهت پسشون نمیدیما :) گفت باشه خانوم.. بعد حالا میخوایم ببینیم کدوم نارنگیه زودتر خراب میشه :/

بهشون گفتم من شنیدم اون که کلمات منفی داره زودتر خراب میشه ولی نمیدونم! بیاید به عینه ببینیم اثر داره یا نه..


بعد زنگ تفریح شاگردم اومده میگه میشه یکی از نارنگیامونو برداریم بخوریم؟ :/ :)


چهار.

گفتم یه شاگرد دارم خیلی جدی و کمال گرا و منتقد و باهوش و ایناست! خیلی شخصیت خاصی داره! یکم سخته قلق ش! امروز نامه ای که براش نوشته بودم دادم دستش .. و میدیدم میخوند و هی لبخندش گشاد تر میشد! :) بعد نه تنها بعد از خوندن نامه.. که کلا تا زنگ آخر هر وقت میدیدمش لبخند میزد! بعد اومد کلی ابراز خشنودی و تشکر کرد از نامه.. به قول مامانم بچه هاتون یه معلم علاف دارن خوشحالن :)))

ولی من قششششنگ تاثیر کلمه رو با چشمای خودم دیدم امروز! دیگه پرتقال و نارنگی نمیخواد که! ببین چکارش کردی :/ بطور کاملا غیر ارادی فک کنم این دیگه اون آدم قبلی نمیشه :/

خدایا! منو ببخش به خاطر چیزایی که نوشتم اگه روح و روان آدما رو دچار آسیب کردم :( قصدم این نبوده و تو میدونی که نبوده..

خدایا کمک کن مراقب این شمشیر تیزی که دستم دادی باشم..



پنج.

به مدیرمون گفتم فلانی هی منو میبینه لبخند میزنه!

گفت خداروشکر! تازه تابستون که ازش پرسیدم حست به خاندم میم چیه گفت اصلا حس خاصی ندارم.. و خیلی هم انگار خوشش نمیومد معلم ادبیات بشی! بعد خدا نکنه به یه معلمی حسش خوب نباشه .. دیگه عوض نمیشه.. ولی چند وقت پیش ازش پرسیدم درباره تون گفتن خیلی خوبن و دیگه م لطفا معلم قبلی نیان.. ما عادت کردیم به ایشون :/ 

تو روحتون بابا! من یکشنبه ها فروپاشیده میشم. بذارین معلم قبلی بیان :( به معلم قبلی که دو ساله عادت کرده بودین :/ آدم فروش های من :/ آهای آدم فروش هایی که میخواین من رو هم همینقدر شیک و مجلسی بفروشین!


شش.

چرا آبان انقدر زود میگذره؟ 

من عقبه ادبیاتم :/ عقبه.. تازه امروز تو دفتر گفتن که بقیه ماه هام همینقدر سریع میگذره! فقط مهر بود که یواش یواش میگذشت!

نمیشه یکم نگهش داشت؟ وایسا دنیا! وایسا بذار درسمو بدم بعد بریم!


هفت.

امروز سر کلاس دو تا از بچه ها یه حرفی رو کاملا ناگهانی با هم گفتن! بعد همزمان جیغ زدن و سعی کردن موی همو بکشن!

خیلی وقیح شدید بابا! جلوی معلم آخه؟ :/

ولی دقیقا یادمه بچه های ما هم این حرکت شنیع رو دقیقا دوران راهنمایی انجام میدادن برای جذب شوهرِ قشنگ تر! چون دبیرستان خودشون میفهمیدن مو کشیدن کافی نیست، خودشون دست به کار میشدن! 

ولی باورم نمیشه! جلوی روی من خجالت نکشیدن؟ :))


هشت.

ولی حسم به خودم و کارآمدی م الان خیلی خوبه! و اینکه حس آدم به خودش خوب باشه خیلی نعمته!

 خداروشکر دیگه.‌. خیلی :)

عنوان رو میذاشتید شُکر نامه :)

چه درسای جالبی دارن!

تفکر و سبک زندگی!

همه مدرسه ها دارن یا مدرسه‌ای که شما میرید داره؟

شکر نامه .. واقعا همه متنای معلمانه م شکرنامه ست.. الحمدلله.. 


همه شون دارن هفتم و هشتم که مطمئنم دارن، نهم به جاش آمادگی دفاعی دارن.. بازم دهم و یازدهم و دوازدهمم یه درسای این سبکی دارن!
کلا خیلی این نظام جدیدیا درسای جدید و جالبی میخونن.. :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لا اله الّا انت
سبحانک
انّی کنت من الظالمین
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان