یا ولی الله.. :)

یک.

امروز که نشسته بودم کنار سکوی شازده کوچولو، دو تا طفل معصوم داشتن با پلاستیکای کفشای حرم بازی میکردن! نگاهشون کردم خندیدم! یه دفه یکیشون پلاستیکو پرت کرد طرفم! بعد کلی پلاستیک بازی کردیم و خندیدیم! :)

مامان اومدن میگن: تو چطور همه جا یه دوستِ بچه پیدا میکنی؟

دفعه قبلم میگفتن: بچه ها از کجا میفهمن باید بیان طرفِ تو؟


فک کنم یه فرستنده دارم در وجودم که امواجِ " بچه هااا! بیاین پیشِ من!" پخش میکنه تو فضا! ، بعد گیرنده های بچه هام جذبش میکنه! :)

خدایا.. ممنون بابت این فرستنده :) نذار خاموش بشه لطفا!


دو.

تجربه ثابت کرده که اگه یه نفر از دوستاتون خیلی مصرانه و ناگهانی خواست دو نفره برید بیرون به دو چیز شک کنید!


یکی اینکه یه مشکلی براش پیش اومده و میخواد فقط با شما در میون بذاره!

یا یکی واسطه ش کرده که با شما یه حرفی بزنه :|


خلاصه که پا نشید برید! چه معنی داره قرارِ دوتایی وقتی یه اکیپید ؟ :/

بگید یا همه میان یا من نمیام .. یا همون اول پیگیر بشید قضیه چیه بعد برید!


خدایاااا! :)

من یادمه از اولِ محرم در همه ی شب های روضه ، همونجایی که همه برای حاجاتشون زاااار میزدن، فقط میگفتم: ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا! / حلوا به کسی ده که محبت نچشیده!

یادمه که برای حاجات خودم هیچی نگفتم! بعد الان چرا؟ میشه بهم بگی چرا؟ 

شاید میخوای بگی " محبت نچشیدم" و حالیم نیست، شایدم .. میخوای بگی که " ما از تو به غیر از تو تمنا داریم" ، شایدم میخوای دورهمی بخندیم یه کم..

باشه! من حرف گنده تر از دهنم زدم .. من محبت نچشیده م و کمبود محبت دارم.. تسلیم! ولی آیا اینا محبتِ توئه؟ فکر نمیکنما!

اگرم که جهت شادی دل مومنه خیلی خندیدم این چند وقت، ممنون! بیا بریم یه شوخی دیگه این دیگه تکراری شد :) حس میکنم با هر کدوم از این شوخیا چنتا از موهام برای سفید شدن داوطلب میشن!


سه.

امروز یه نکته روانشناسانه از زیارت جامعه کبیره یاد گرفتم!

اولش که سلام میده به اهل بیت، بعد کلی با عبارات فوق العاده از اهلِ بیت میگه، از شان و مقامِ والاشون، بعد چندین بار قربون صدقه شون میره " بنفسی انت و اهلی و مالی و .."

آخرش! 

وقتی میخواد حاجتش رو بگه ، میگه : یا ولی الله !

من عاشقِ این لحظه شم :) میگه یا ولی الله! بعد مکث میکنه.. بعد هم درخواست قشنگش رو میگه!


این عبارت "یا ولی الله" اواخر دعا خیلی اثر داره.. خیلی! 

نکته روان شناسیش اینه که : هر وقت دارید با یه نفر حرف میزنید، قبل از گفتنِ حرفِ مهمتون "صداش کنید!" ، اسمش رو بگید.. یا اگه نمیشه فامیلیش رو!

اثرِ کلامتون رو چندین و چند برابر میکنه.. حس خوبی هم در طرف مقابل ایجاد میکنه!


راستی این روندی که توی زیارت هست هم خیلی روندِ قابل الگو برداری و روانشناسانه ایه برای صحبت کردن و بیان یه سری مطالب خدمتِ بندگانِ خدا!  :


 اول سلام و ادب و احترام! دوم از شان و منزلت و خوبی ها و مقام و کراماتشون گفتن، سوم ابراز ارادت و محبت، آخرِ آخرِ آخر درخواست! (اونم برید ببینید چه درخواستیه و با چه ادبیاتی بیان شده..)

ما معمولا روندمون برعکسه!


من جامعه کبیره امروز رو برای کربلایی شدن آدم هایی خوندم که امکان سفر براشون هست.. اما یه سری مشکلات جلوی پاشون افتاده.. برای حل شدن اون مشکلات خوندم!

پارسال هر کی میرفت کربلا من اشکم در میومد .. غبطه عمیقی میخوردم! امسال.. اشکم در میاد، غبطه هم میخورم! ولی از ته دل براشون دعا میکنم اگه شرایطِ اصلی شون جوره و مشکل از فرعیاته برن.. برن.. برن.. :)  


چهار.

پارسال همین ایام مشهد بودم با مامانجون.. امسال تنها رفت :(

آه..

صلی الله علیک 

دلم تنگه برات ..




زیارت قبول و گوارای چجود شما

چه قدر خوب بود این مطلب.
و نکات قشنگ جامعه کبیره

ممنونم! قبولِ حق..

زنده باشید :)
خدا ما رو در پناه اهالی این جامعه قرار بده الهی.


چجود=وجود

امان از بی دقتی در تایپ!


برای هممون پیش میاد.. عیبی نداره که :))
ممنونم.. ☺🌹

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لا اله الّا انت
سبحانک
انّی کنت من الظالمین
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان