از آخر مجلس

من یه مدت خیلی جدی از این فاز ها برداشته بودم که " واقعا چه لزومی داره این همه روضه و هیئت و دسته؟ بشینید کتاب بخونید به جاش! کتاب بنویسید براش!"

ولی الان هر روز بیشتر و بیشتر و بیشتر از دیروز هدف و دغدغه و آرزوم اینه که خدا به من توفیق برگزاری هیئت اهل بیت رو بده! حتی شده یه بار تو عمرم! همین...


پ.ن: این شب ها و روزها عمیقا از خدا بخوایم که خودمون و نسل مون رو از اهل بیت(ع) و مجالسشون جدا نکنه! هیئتی باشیم و هیئتی بمیریم! الی یوم القیامه..


+ کاش در آینده نزدیک ایده هام درباره یه هیئت مطلوب رو مکتوب کنم. ایشالا!

اصلا در تقابل قرار دادنشون سَمّه ... اینکه هیئت نریم "به جاش" کتاب بخونیم ..هیئت نگیریم "به جاش" به فقرا کمک کنیم.
مثل اینه که بگیم ویتامین D نخوریم به جاش ویتامین C بخوریم بیشتر لازمه!
همونقدری که هیئتی نبودن دَرده ، هیئت‌زده بودن هم ایراده.

در درست بودن این که شکی نیست!

+ درباره خط آخر
صحیح! من خودم با دیدن همین پدیده ی هیئت زدگی و آدم های هیئت زده اون فاز رو برداشته بودم! به قدری هم دیدم که فکر کردم این آسیب کلا دامن همه ی عزاداری هامون رو گرفته و انقدر از اهداف اصلی دور شدیم که دیگه آسیب هیئت هامون بیشتر از حسنشه! پس چکار کنیم از امام جدا نشیم؟ کتاب و این حرف ها!
ولی خب بعدا فهمیدم این آسیبِ عزاداری یا حالا جشن و شادی نیست! آسیب از عملکرد اشتباه ماست.

هیئت داریم تا هیئت.. و هیئتِ تراز (طراز؟) دچار هیئت زدگی که نمیکنه هیچ .. بلکه موجب همین تعادل ویتامین ها میشه و عقل و محبت رو با هم درگیر میکنه و جلو میبره ! اهداف اهل بیت رو متناسب با جامعه خودش بررسی و دنبال میکنه و سعی در عملی کردنش داره و خیلی از اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خوبِ دیگه، که شاید برای محقق شدنِ هر کدوم جلسه ها و ساعت ها لازم باشه و دور هم جمع کردن آدم هاش به این راحتی عملی نشه ولی در بافت هیئت این جمع شدن اتفاق میفته و اون اهداف با سرعت چندین و چند برابر میره به این سمت که محقق بشه! 
الان نمیدونم چقدر این جمله م درسته یا نه اما فکر میکنم هیئت مسیره، نه مقصد.. شروعه، نه پایان.. گردهمایی برای اتفاقات بزرگه، نه خودِ اون اتفاقِ بزرگ! گرچه خودش هم کم اتفاقی نیست.
نمیدونم چقدر منظورم رو رسوندم.. ایشالا باقی ش رو بعدا خواهم نوشت. گرچه خودش یه پست شد :|

میفهمم. اما بعد آدم با خودش میگه یه گوشه می خوام فقط که بشینم و گوش کنم به روضه ها. علاوه بر همه ی اون خوندنا.
ان شاء الله :)

آره بلوط ... همینه..
 غمش عجیب ترین و قشنگ ترین غم دنیاست..

و خب درس عشق در دفتر و کتاب و اینها نباشد :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
لا اله الّا انت
سبحانک
انّی کنت من الظالمین
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان